RSS-feed for aktueltsaker

Alt på ett sted

Søker du eldre eiendomsinformasjon i kommunens innsynsløsning, slipper du nå å leite i flere ulike løsninger. Fra 21. desember samles arkivene med eiendomsinformasjon fra de tre gamle kommunene i én løsning.

Ny leieavtale for Nøstedhallen

Skatere, BMXere, Inlinere og sparkesyklister er sikret arena på Nøsted for ti år fremover. Det er takket være ny leieavtale mellom Drammen Eiendom KF og Drammen næringsparker AS.

Ny leieavtale for Nøstedhallen

Einar Jørstad er valgt til Forskningsrådet

Einar Jørstad, direktør for eierskap i Drammen kommune, er valgt inn i Forskningsrådets porteføljestyre. Der skal han, sammen med flere, prioritere hvilke nasjonale forskningsprosjekter det skal satses på.

Einar Jørstad er valgt til Forskningsrådet

Takknemlige og ydmyke av kommunens bidrag

24. oktober bevilget kommunestyret tre millioner kroner til seks frivillige organisasjoner. Tirsdag var de invitert til ordfører Kjell Arne Hermansen i storstua på rådhuset. Han takket for innsatsen.

Takknemlige og ydmyke av kommunens bidrag

Åpnet BUA i Mjøndalen

Det nye lokalet er stappfullt av sports- og friluftsutstyr, som du kan leie helt gratis.

Åpnet BUA i Mjøndalen

Ti finalister til årets frivillighetspris

Det er valgt ut ti finalister blant 42 kandidater til Drammen kommunes frivillighetspris 2023. Prisen deles ut av ordføreren på FNs frivillighetsdag 5. desember.

Ti finalister til årets frivillighetspris

Løft blikket og se all kunsten vår

I Drammen kommune har vi et tusentalls ulike kunstverk ute i det offentlige rom. Det er dine og mine og våre kunstverk. Nå er det aller meste registrert. Løft blikket og se hva vi eier!

Løft blikket og se all kunsten vår

Store heiarop fra Kjerkol

Drammen kommune og Vestre Viken skal prøve ut en ny omsorgsmodell for gravide. Tirsdag var helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol på Konnerud helsestasjon for å høre om prosjektet Min jordmor. Hun heier på Drammen og initiativet til prosjektet, og gleder seg til å komme tilbake når det er oppe og går.

Store heiarop fra Kjerkol