RSS-feed for aktueltsaker

Installasjon montert på Knutepunkt Strømsø

I disse dager er en utendørs digital installasjon satt opp i hagen på Knutepunkt Strømsø. Når alt er på plass og ferdig installert skal innbyggere kunne se hvordan luftkvaliteten er i Drammen.

Installasjon montert på Knutepunkt Strømsø

Signerte avtale til 100 millioner

I dag signerte Drammen kommune og Isachsen Anlegg AS en kontrakt på 100 millioner kroner i forbindelse med bygging av infrastruktur til nytt sykehus i Drammen.

Signerte avtale til 100 millioner

Disse har fått tilskudd til kunst og kultur

Drammen kommunes støtteordninger skal være et middel for et allsidig kunst- og kulturliv over hele kommunen. Både konserter, arrangementer og festivaler er nå tildelt tilskudd etter vedtak i hovedutvalg for kultur, idrett og frivillighet 26. januar.

Disse har fått tilskudd til kunst og kultur

Viktige bidragsytere

Det høye sykefraværet blant ansatte i både skole, barnehage og innen helse og omsorg har gjort at kommunen har søkt etter tilkallingsvikarer som kan stille opp på kort tid. Ordføreren er takknemlig og glad for den gode responsen.

Viktige bidragsytere

Studentråd etablert

Drammen kommune har tatt grep for å styrke Drammen som studentby og sikre at studentenes stemmer blir hørt. I november ble studentrådet konstituert, og forrige uke hadde de sitt første møte.

Studentråd etablert

Blir prioritert i forkant av hovedopptaket

Tre barnehager i Drammen kommune er vedtatt nedlagt. Barna i de berørte barnehagene Konnerud barnehage, Marienlyst barnehage og Stensethalléen barnehage vil få tilbud om plass i en annen barnehage og vil bli prioritert i forkant av hovedopptaket, med egen søknadsfrist 11. februar.

Nå blir også helsestasjontjenesten digital

Digihelsestasjon er en meldings- og kommunikasjonstjeneste mellom innbyggere og helsestasjonen, skolehelsetjenesten, helsestasjon for ungdom (HFU) og jordmortjenesten. Fra 1. februar vil tjenesten tas i bruk i Drammen kommune.

Nå blir også helsestasjontjenesten digital