RSS-feed for aktueltsaker

Drammen legevakt tester videokonsultasjon

Bruk av videokonsultasjon av pasientene ved legevakten kan redde liv. Det gir legevakten et raskere bilde av problemstillingen, og skaper større trygghet for pasientene. Fra og med onsdag 23. juni tar legevakten i bruk videokonsultasjon som et prøveprosjekt.

Drammen legevakt tester videokonsultasjon

Victor bidrar til at stemmer blir hørt og at folk blir sett

Victor Wiremoguy Logan startet som erfaringskonsulent i Drammen kommune i januar, og allerede nå høster ungdommer og kommunen frukter av arbeidet hans. Erfaringskonsulenten er knyttet til prosjektet "Ungdom i fokus".

Victor bidrar til at stemmer blir hørt og at folk blir sett

Knutepunkt Strømsø – møteplass med gode vekstvilkår

Det skjer stadig nye ting på knutepunkt Strømsø – stedet for samarbeid og møter mellom mennesker, samt kontakt mellom kommunen og innbyggeren skal bidra til å skape et nyttig og hyggelig samlingssted for alle i kommunedelen.

Bedre forhold for gående og syklende

Bredere fortau og sykkelfelt adskilt fra veibanen, amfi og promenade på Bragernes og et helt nytt byrom under brua på Strømsø. Om et par år er dagens bybru historie, mens den nye vil stå klar i 2025.

Wildenveys plass i ny drakt

Wildenveys plass i Mjøndalen har gjennomgått en større oppgradering. Etter en lengre anleggsperiode står statuen av Herman Wildenvey igjen på sin sokkel, og innbyggere kan glede seg over en park med vannspeil, terrengtrapper, sitteplasser og kunst.

Åssiden fotballhall offisielt åpnet

Det ble ikke snorklipping og unger i full aktivitet, da Åssiden fotballhall ble offisielt åpnet av ordfører Monica Myrvold Berg onsdag. Når tida er inne for avspark, og hallen yrer av fotballglede, kommer ordføreren tilbake.

Miljøpris for GeoTermos

Sommerlagring av vinterenergi med GeoTermos gikk helt til topps i miljøkonkurransen «Årets lokale klimatiltak 2020». – Årets klare vinnerprosjekt, sier juryens formann, Bjørn Arild Gram (KS).

Områdesatsing på Strømsø – ny avtale signert

Staten og Drammen kommune er blitt enige om å inngå et langsiktig samarbeid om områderettet innsats på Strømsø i Drammen. Fredag var statsråd Nikolai Astrup i Drammen for å signere avtalen.

Grunnundersøkelser for ny bybru

Tirsdag startet arbeidet med å sikre seg mer kunnskap om grunnforholdene i forbindelse med ny bybru i Drammen.