RSS-feed for aktueltsaker

Klima-sølv til Drammen og Tønsberg

Drammen og Tønsberg kommuner var sammen nominert til Årets lokale klimatiltak 2022 for kartleggingen som er gjort av økosystemer. Torsdag kunne en stolt ordfører motta diplom og anerkjennelse på Zerokonferansen.

Klima-sølv til Drammen og Tønsberg

Øvde på at helseinstitusjon var uten vann

Torsdag 17. november gjennomførte kommunen en øvelse ved Helsehuset. Øvelsen gikk ut på at institusjonen var uten vann og måtte få tilkjørt en stor vanntank som ble koblet til bygningens vannrør.

Øvde på at helseinstitusjon var uten vann

Dykkere bidrar i sprengningsarbeidet

Mens vi andre hutrer over den midlertidige gang- og sykkelbrua mellom Strømsø og Bragernes, er det fire personer som dykker i timevis i det kalde vannet i elva. Dykkerne bidrar med nødvendig kompetanse i arbeidet med ny bybru.

Dykkere bidrar i sprengningsarbeidet

Juletre til Kiel for 58. gang

Med et hvitt dryss av snø i skogen på Konnerud ble det en forsmak på jul da årets tre til Kiel skulle felles. – En utrolig hyggelig tradisjon, sa ordføreren.

Juletre til Kiel for 58. gang

Utstilling med innbyggernes drømmer for Strømsø

Hva savner du i nabolaget på Strømsø? Hva ville gjort stedet der du bor enda bedre? Dette er noen av spørsmålene flere innbyggere har svart på, mens profesjonelle illustratører har lyttet og tegnet. Drømmene og ideene har resultert i en helt spesiell utstilling, som vises fram på Strømsø nå i november.

Utstilling med innbyggernes drømmer for Strømsø

Elever har analysert sin egen skolevei

Hva er det som gjør en skolevei trygg? Hva er det som er viktig for at man skal velge å sykle eller gå til skolen, framfor å bli kjørt? Elevene ved Killingrud ungdomsskole i Solbergelva har sett nærmere på sin egen skolevei. Det har resultert i en utstilling som vises på Drammensbiblioteket i uke 46 og 47.

Elever har analysert sin egen skolevei