RSS-feed for aktueltsaker

Grev Wedel parkeringshus åpner igjen

Fra mandag 2. oktober åpner Grev Wedel parkeringshus igjen for ordinære kunder som ønsker korttidsparkering. Parkeringshuset har vært stengt etter at underdekket til utkjøringsrampen falt ned i slutten av november 2022. Nå er alt utbedringsarbeid ferdig og publikum ønskes velkommen tilbake til et sikkert og nyoppusset parkeringshus.

Grev Wedel parkeringshus åpner igjen

Her finner du resultatene fra valget

De siste stemmene er nå levert, og opptellingen starter umiddelbart. På nettsiden valgresultater.no kan du følge resultatene fra valget i både Drammen kommune og landets øvrige kommuner og fylkeskommunene.

Her finner du resultatene fra valget

Takknemlige for innsatsen

Tradisjonen tro har valgstyret i dag vært på befaring i ulike stemmelokaler rundt om i kommunen. I tillegg har svenske valgmyndigheter observert hva og hvordan det jobbes med valg i Drammen.

Takknemlige for innsatsen

Her kan du stemme på valgdagen

Mandag 11. september er selve valgdagen. Her finner du oversikten over hvor du kan stemme i Drammen kommune.

Her kan du stemme på valgdagen

Snakk med noen, det kan redde liv

Tirsdag står 29 frivillige organisasjoner og virksomheter fra Drammen kommune side ved side på Bragernes torg. Verdensdagen for selvmordsforebygging skal markeres. Ordfører Monica Myrvold Berg åpner markeringen.

Snakk med noen, det kan redde liv

Skal motivere folk til å stemme

Du har kanskje sett dem: Ungdommer i oransje t-skjorter som spør folk på gater og torg om de har brukt stemmeretten sin.

Skal motivere folk til å stemme

Nå åpner Grev Wedel p-hus for de med leieavtale

Fredag 1. september åpnes Grev Wedel p-hus for kunder som hadde leieavtale før parkeringshuset ble stengt etter at en utkjøringsrampe falt ned. I slutten av september vil ordinære kunder som ønsker korttidsparkering også kunne parkere i parkeringshuset.

Nå åpner Grev Wedel p-hus for de med leieavtale

Ministere fikk se at flomforebygging virker

Onsdag besøkte olje- og energiminister Terje Aasland og kommunalminister Sigbjørn Gjelsvik Krokstadelva og Mjøndalen. Der fikk de en orientering om flommen og flomsikringstiltakene som er gjennomført de siste årene.

Ministere fikk se at flomforebygging virker