RSS-feed for aktueltsaker

Slik unngår du frosne vannrør

Frosne vannrør kan bli en kostbar affære! Frostsprengte rør kan i verste fall føre til store vannskader. Du risikerer avkortning i forsikringsutbetalingen for vannskader som skyldes mangelfull påsetting av varme.

Slik unngår du frosne vannrør

Skal bosette 360 flyktninger i 2023

Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) har bedt kommunene om å ta imot til sammen 35 000 flyktninger i 2023. Drammen er bedt om å ta imot 360 flyktninger, og det har kommunestyret sagt ja til.

Skal bosette 360 flyktninger i 2023

Her lærer 5-åringene å bli trygge i vann

Alle kommunale barnehager i Drammen kommune får tilbud om å være med på vanntilvenning for 5-åringer. - Jeg ser stor forskjell på barna som har vært med og ikke, sier svømmelærer Linda Cecilie Teigen.

Her lærer 5-åringene å bli trygge i vann

Har fått støtte til å teste ut utslippsfri anleggsplass

Drammen kommune har fått innvilget til sammen 5,3 millioner kroner fra Miljødirektoratet til åtte klimarelaterte prosjekter i 2022. Når det skal anlegges sykkelvei med fortau i Hermanstorffs gate neste år, kan det derfor skje med utslippsfrie gravemaskiner. Kommunen har også fått støtte til en rekke andre klimaprosjekter.

Har fått støtte til å teste ut utslippsfri anleggsplass

Undersøker fortsatt Grev Wedel p-hus

Det pågår fortsatt undersøkelser etter at et bærende element til utkjøringsrampen falt ned i november. Rapporten fra undersøkelsene er ventet i januar.

Undersøker fortsatt Grev Wedel p-hus