RSS-feed for aktueltsaker

Over halvveis med Bybrua

Føles det lenge til ny bybru i Drammen skal stå ferdig? Den gode nyheten er at vi er over halvveis i prosjektet. Her får du et tilbakeblikk på det viktigste som har skjedd til nå, og oversikt over hva som skal skje fremover. Ikke minst kan du se hvor fin Bybrua blir til slutt.

Over halvveis med Bybrua

Nye nærutvalg på plass

Er du opptatt av hva som skjer i nærmiljøet ditt? Nå er de nye nærutvalgene i gang, og de trenger innspill fra deg og naboene dine om hvilke saker de skal engasjere seg i fremover.

Nye nærutvalg på plass

Alkoholpolitisk handlingsplan og forskrift ut på høring

Et forslag til ny alkoholpolitisk handlingsplan med tiltak og åpningstidforskrift skal ut på høring. Reglene inneholder blant annet bestemmelser om åpningstider, og skal gjøre det mer forutsigbart å drive serveringssteder i kommunen.

Alkoholpolitisk handlingsplan og forskrift ut på høring

– Uakseptable forslag til kutt i kollektivtilbudet

Ordfører Kjell Arne Hermansen mener forslagene Buskerud fylkeskommune har lagt fram om kutt i kollektivtilbudet, er uakseptabelt. Dette har han nå gitt uttrykk for på vegne av Drammen kommune.

– Uakseptable forslag til kutt i kollektivtilbudet

Et friskere liv med frisklivssentralen

Kjetil Fjellheim var i så dårlig form at han nesten ikke kom seg ut av sofaen. Frisklivssentralen bidro til en total livsstilsendring for 56-åringen fra Skoger. Han mener det har reddet livet hans.

Et friskere liv med frisklivssentralen

#Leselyst24 - nå er det ungdommenes tur

Barna har Sommerles. Nå får også ungdommen sin egen lesekampanje. Lesekampanjen #Leselyst24 foregår i mars. Les, skriv og vinn premie.

#Leselyst24 - nå er det ungdommenes tur

Nye oppgaver for sykepleiere

Å rekruttere sykepleiere til hjemmetjenesten kan være vanskelig for de aller fleste kommuner i Norge. Drammen kommune har gått nye veier for å få bukt med problemet, og merker allerede effekt av endringene.

Nye oppgaver for sykepleiere