RSS-feed for aktueltsaker

Flyktet fra krigen – nå bosetter hun ukrainere

Allerede på dag én som ansatt i Drammen kommune var Nataliia Orlova med på å bosette tre ukrainske familier i Drammen. Kun en uke tidligere var det hun og hennes egen familie som ble bosatt i Drammen.

Flyktet fra krigen – nå bosetter hun ukrainere

Kommunen får bydelsmødre

3. mai var det duket for diplomfest i storstua i Drammen rådhus. Ordfører Monica Myrvold Berg inviterte de kommende bydelsmødrene til en høytidelig seremoni. 14 flotte kvinner som alle bor i Drammen kommune, har gått gjennom et omfattende opplæringsprogram, og kan nå endelig kalle seg bydelsmødre!

Kommunen får bydelsmødre

Statsråden roser arbeidet med bosetting

Mandag var arbeids- og inkluderingsminister Marte Mjøs Persen i Drammen. Møtet med en ukrainsk flyktningfamilie på Åssiden gjorde sterkt inntrykk på ministeren.

Statsråden roser arbeidet med bosetting

Årsevalueringen er lagt fram

Rådmannen la fredag 29. april fram Drammen kommunes årsevaluering og årsregnskap for 2021.

Årsevalueringen er lagt fram

Rapporter for undersøkelsene klare

De endelige rapportene fra de tre store undersøkelsene Drammen kommune har gjennomført blant innbyggerne, næringslivet og frivillige lag og foreninger, er nå klare.

Rapporter for undersøkelsene klare

- Gir oss viktig kunnskap

I mars ble resultatene av den første innbyggerundersøkelsen i Drammen kommune lagt fram. Nå er resultatene av undersøkelsene blant frivillige lag og foreninger og næringslivet klare.

- Gir oss viktig kunnskap

En satsing på barn og unge på Strømsø

Også i 2022 har regjeringen bevilget 11,6 millioner kroner til områdesatsingen på Strømsø. Områdesatsingen Strømsø 2030 fokuserer i år særlig på barn og unge, kvaliteter i nærmiljøet og å involvere innbyggerne.

En satsing på barn og unge på Strømsø

Samarbeidsarenaen Drammensregionen etablert

Onsdag morgen møttes ordførerne i Drammen, Lier, Holmestrand og Øvre Eiker for å undertegne avtalen om det interkommunale samarbeidet Drammensregionen.

Samarbeidsarenaen Drammensregionen etablert

Du kan få gebyr om du feilparkerer elsparkesykkel

Drammen kommune har begynt å ilegge gebyr for grove feilparkeringer med elsparkesykler. Du kan risikere å måtte betale 900 kroner for feilparkering. Målet er å bedre parkeringsatferden.

Du kan få gebyr om du feilparkerer elsparkesykkel