RSS-feed for aktueltsaker

Energifusjonen behandles i juni

Styrene i Glitre Energi og Agder Energi anbefaler at de to selskapene fusjoneres, og grunnlagsdokumentene for en fusjon er nå publisert på Drammen kommunes nettsider.

Energifusjonen behandles i juni

Midlertidig gang- og sykkelbru åpnet

Klokken 10 åpnet ny midlertidig gang og sykkelbru, men noe arbeid med synlighet i overgangene mellom elementene på brua gjenstår.

Midlertidig gang- og sykkelbru åpnet

1,7 millioner til idretten

Åtte idrettslag får til sammen 1 735 000 kroner gjennom Aktive lokalsamfunn. Lagene får midlene for å kunne gi et utvidet tilbud for å styrke tilhørigheten, fellesskapet og aktivitetsnivået blant innbyggerne.

1,7 millioner til idretten

Tradisjonell 17. mai-feiring i år

Etter to år med alternativ feiring av 17. mai blir årets nasjonaldag av det tradisjonelle slaget - med arrangementer i hele kommunen.

Tradisjonell 17. mai-feiring i år

Midlertidig ekstra taxiholdeplass

For å lette trafikkforholdene for bussene på torget er det igangsatt en forsøksordning med en ekstra taxiholdeplass øverst på Bragernes torg. Taxiholdeplassen vil være i bruk på kvelds- og nattestid.

Midlertidig ekstra taxiholdeplass

Kommunen velger grønt - ny elfeiebil

Drammen kommune har gått til innkjøp av elektrisk feiebil. Nyinvesteringen vil spare miljøet og redusere driftskostnadene med 80 prosent sammenlignet med forgjengeren.

Kommunen velger grønt - ny elfeiebil

Unik miljøskulptur formidler luftkvalitet

I strålende solskinn stod ordfører Monica Myrvold Berg torsdag formiddag for den offisielle åpningen av miljøskulpturen Skynja i Strømsøhagen. Miljøskulpturen skal gjennom lys og farger skape bevissthet rundt luftkvalitet og hva vi kan gjøre for å forbedre den.

Unik miljøskulptur formidler luftkvalitet