RSS-feed for aktueltsaker

Rød løper for syklistene

Drammen skal bli Norges beste sykkelkommune. Som et ledd i satsingen skal tre sykkeltraseer på Strømsø rustes opp og flere er under planlegging.

Rød løper for syklistene

247 flyktninger bosatt så langt

Drammen har lovet IMDi å ta imot 310 flyktninger i løpet av 2022. Så langt er 247 flyktninger bosatt i kommunen vår, mens ytterligere 43 har avtale med IMDi og Drammen kommune om bosetting i kommunen.

247 flyktninger bosatt så langt

Drammen kommune donerer smittevernutstyr til Ukraina

Etter to år med pandemi har kommunen opparbeidet seg et stort lager med smittevernutstyr. Nå som behovet for slikt utstyr er blitt mindre, skal utstyret vi har til overs doneres til Ukraina.

Drammen kommune donerer smittevernutstyr til Ukraina

Disse er viktige for vannkvaliteten

Har du lagt merke til at det ligger noe som lyser og flyter flere steder i Drammenselva? Det er turbiditetsmålere. Her får du vite hva de gjør og hvorfor vi må ha dem.

Disse er viktige for vannkvaliteten

Skulpturen Båt er tatt bort

I forbindelse med arbeidet med ny bybru er også skulpturen Båt tatt ned. Skulpturen ved bruenden på Bragernes kommer på plass igjen i 2025.

Skulpturen Båt er tatt bort

Nye fartsgrenser til vanns

Kommunestyret i Drammen vedtok 24. mai 2022 ny forskrift om fartsgrenser for fritidsfartøy i Drammen kommune.

Nye fartsgrenser til vanns

Damhuset på Skapertjern skal fjernes

Damhuset på Skapertjern skal fjernes fordi det er observert flere hendelser der personer hopper fra det lille huset. Vannet er grunt, og hopping fra bygget kan få fatale konsekvenser.

Plenklipping og søppeltømming

Når mange trekker til parker og strender kan søppelkasser og toaletter bli fulle. Her har vi samlet litt informasjon om blant annet kommunens rutiner for renhold, tømming og plenklipping i sommer.

Plenklipping og søppeltømming