Digital hjemmeoppfølging

Hva er digital hjemmeoppfølging?

Digital hjemmeoppfølging er et tilbud som legger til rette for medisinsk oppfølging via egen mobil eller nettbrett, der du er. Ved hjelp av enkelt måleutstyr og oppgaver kan du selv følge opp egen helse og motta veiledning fra helsepersonell etter behov. Du får låne måleutstyret av Drammen kommune og det gis opplæring av helsepersonell før oppstart.

Les mer om digital hjemmeoppfølging her

Hvem passer digital hjemmeoppfølging for?

Digital hjemmeoppfølging passer for deg som har en kronisk og langvarig sykdom som KOLS, hjertesykdom, diabetes, kreft eller annen sykdom og som har behov for bistand til å mestre egen helseutfordring. Du må ha en smarttelefon eller nettbrett, ha bank-ID og være motivert for å mestre egen helseutfordring. Du må være over 18 år og bosatt i Drammen kommune for å kunne motta tilbudet.

Hvordan fungerer digital hjemmeoppfølging?

I mobilappen Dialogg på din telefon eller nettbrett
•    utfører du avtale målinger.
•    svarer du på spørsmål om egen helse.
•    følger du en egenbehandlingsplan som er utarbeidet i samarbeid mellom deg, din fastlege og oppfølgingstjenesten.
•    får du kontakt med helsepersonell og kan motta veiledning og hjelp via melding, telefon eller videosamtale.

Hvordan kommer jeg i gang med digital hjemmeoppfølging?

Ta kontakt med tjenestetildeling og koordinerende enhet på telefon eller e-post.
•    Telefon: 32 04 55 70 mellom 10.00 – 11.30 og 12.00 – 14.00 på ukedager
•    e-post: tjeneste@drammen.kommune.no

Husk å ikke sende sensitiv informasjon på e-post