RSS-feed for aktueltsaker

Dette må du vite i sommer

Arbeidet med ny bybru skrider frem. På denne siden vil du kunne lese om hva slags arbeider som pågår og på hvilken måte det berører naboer og næringsdrivende i området rundt, og deg som innbygger.

Dette må du vite i sommer

Legger bedre til rette for bildeling

Fra 1. juli vil du kunne hente delebil i de tre kommunale parkeringshusene Grev Wedel, Thams gate og Blichs gate, samt på parkeringsplassen i Ordfører Ingebrigtsens gate ved Marienlyst. Både kommunen og delebilaktørene håper at dette skal gjøre terskelen for å prøve bildeling lavere.

Legger bedre til rette for bildeling

Fare for styrtregn natt til fredag

Meteorologisk institutt har sendt ut varsel om styrtregn for deler av Østlandet. Varselet gjelder fra natt til fredag 28. juni.

Fare for styrtregn natt til fredag

Går veien ut av rusen sammen

Med en mentor ved sin side går beboerne på Nedre Eik gård veien sammen for å nå et felles mål - en tilværelse uten rus, og med ny styrke og tyngde til å klare livet på egen bein.

Går veien ut av rusen sammen

Drammen trenger flere næringsarealer

Er du grunneier eller eiendomsutvikler og har arealer som kan egne seg til næringsvirksomhet? Da oppfordrer direktør for samfunn Bertil Horvli og næringssjef Toril Lislien i Drammen kommune deg til å ta kontakt.

Drammen trenger flere næringsarealer

Årets skulpturer på plass i Svelvik

Tyngdekrafta er tema for årets skulpturutstilling. Derfor var det behov for stor kranbil da seks skulpturer ble møysommelig løftet på plass i Lallaparken 18. juni.

Årets skulpturer på plass i Svelvik

Lærte om hvorfor «vi skal aldri glemme»

– Dette har gått fra å være et åsted til å bli en plass for demokrati, engasjement og for å minnes, sa Emilie Kaland Lindseth foran 70 elever fra Eknes ungdomsskole nylig. Besøket på Utøya satte sine spor i elevene - på flere måter.

Lærte om hvorfor «vi skal aldri glemme»

Ordføreren delte ut priser til nyutdannede fra USN

Ordfører Kjell Arne Hermansen har delt ut fire priser til studenter som har utmerket seg på sitt kull. Den nye prisen fra Drammen kommune gis til studenter som er ferdig utdannet barnehagelærer, grunnskolelærer, radiograf og sykepleier våren 2024.

Ordføreren delte ut priser til nyutdannede fra USN

Nye regler for laksefiske ved utløpet av Drammenselva

Fra 1. juni trådte en ny forskrift om fiske ved utløp av vassdrag med anadrome laksefisk i Østfold, Buskerud, Oslo og Akershus i kraft. For Drammen kommune er det innført såkalt munningsfredningssone ved Drammenselva.

Nye regler for laksefiske ved utløpet av Drammenselva

Vasshella rehabiliteres – stengt for bading

Vasshella i Solbergelva skal rehabiliteres og det vil ikke være mulig å bade der i år. Dammen er tappet ned og vil av sikkerhetsmessige grunner ikke bli fylt opp igjen denne sommeren. Etter rehabilitering vil det bli bedre tilrettelagt for bading.

Vasshella rehabiliteres – stengt for bading