RSS-feed for aktueltsaker

Har sett på hvorfor få brukte stemmeretten sin

To elever fra Drammen videregående skole har forsket på den lave valgdeltakelsen på Fjell under kommunestyrevalget i 2023. Mandag presenterte de funnene for ordfører Kjell Arne Hermansen.

Har sett på hvorfor få brukte stemmeretten sin

Stump røyken, kast snusen!

Hadde det bare vært så enkelt... Alle vet at røyken bør stumpes og at snusen bør kastes? Men hvorfor er det så vanskelig? 31. mai er verdens tobakksfrie dag, og heldigvis er det hjelp å få.

Stump røyken, kast snusen!

Skjerper rådene om egenberedskap

Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) anbefaler nå at vi er forberedt på å klare oss selv i én uke ved kriser. Det er fordi kommuner, nødetater og frivillige organisasjoner må prioritere de som ikke klarer seg uten hjelp.

Skjerper rådene om egenberedskap

Krevende å holde budsjettrammene

Flere tjenesteområder i Drammen kommune sliter med å holde budsjettrammene sine så langt i 2024. Målt mot budsjettet er det samlede merforbruket på 57,2 millioner kroner i årets fire første måneder.

Krevende å holde budsjettrammene

Utebadet åpner 1. juni

Fra lørdag 1. juni kan du ta med deg familie og venner på utebadet.

Utebadet åpner 1. juni