Meld feil til vann og avløp

«Meld inn feil» gir deg mulighet til å melde inn problemer og mangler på kommunens anlegg og områder. Legg gjerne med en god beskrivelse og bilder av feilen, slik at det blir enklere for oss å prioritere og fordele din melding.

Hvilke feil kan jeg melde inn?

Eksempler på hva du kan rapportere er:

  • misfarget/manglende vann
  • vanntrykk
  • tett kloakk
  • feil på vannmåler(gått i sort, grums i måler.)
  • slamtømming, utkobling av slamavskiller
  • fakturaspørsmål

Slik melder du feil:

  • Når du kommer inn i Meld fra, klikk på "Ny observasjon" og merk av i kart eller skriv inn adresse i adressefeltet.
  • Klikk "Neste".
  • Klikk på "Velg tema" og velg det som passer.
  • Fyll inn meldingsfeltet og klikk "Neste".
  • Legg inn kontaktinformasjon og send melding.

Meld inn feil her

Hva skjer med meldingen?

Meldingen du sender inn blir sendt til rett avdeling i vann og avløp og behandlet videre innen ordinære arbeidstider.

Er hendelsen akutt eller utenfor arbeidstid - ring vakttelefon

Har det oppstått akutte hendelser som for eksempel vannlekkasjer, kloakklekkasjer ring vår vakttelefon:

  • Tlf: 32 04 66 55

Vi legger også ut meldinger om misfarget vann. vannavstengninger, vannlekkasjer og mer under  aktuelle hendelser.

Varsling

Her kan du lese mer om hvordan du mottar varsel om arbeid med vann og avløp i ditt boligområde.

Opplever du feil med vannforsyningen eller avløpssystemet?

Har du en mistanke om en vannlekkasje eller at avløpet er tett? Ta kontakt med Drammen kommune først. Vi vil undersøke kommunalt ledningsnett i ditt område for å utelukke at feilen befinner seg på kommunalt ledningsnett.

Personell fra vann- og avløpsavdelingen er tilgjengelig døgnet rundt. 

Dersom det etter undersøkelser av kommunen er grunn til å tro at det er feil på din private stikkledning må du kontakte en fagkyndig. Kostnadene til kontroll og eventuell reparasjon av privat stikkledning er eiers ansvar. Ved feil på privat vann- eller avløpsledning oppfordres du alltid til å ta kontakt med ditt forsikringsselskap.

Dersom du er sikker på at feilen befinner seg i din private stikkledning bør du kontakte privat aktør for å løse problemet.