Nærutvalg for Strømsø nedenfor Vestfoldbanen: Grønland, Marienlyst, Brandengen og Tangen

Nærutvalget i kommunedelen består av elleve medlemmer; åtte innbyggere og tre politikere fra kommunedelen. Medlemmene møtes fire ganger i året.

Medlemmer

• Torill Flyen - leder av utvalget
  • Inger-Marie Lærum Hollekim
  • Anne- Mari Lampinen
  • Sigrid Jangaard
  • Anne Mette Svenseid Mikkelsen
  • Jan Fredrik Mulder Røste
  • Anders Søndersrød

Høyre

• Jørn Andreassen
  • Personlig vara: Lars Christian Gjøsæther

Rødt

• Ingunn Strand Johansen
  • Personlig vara: Jens Petter Kjemprud

Industri - og næringspartiet

• Lars Stenberg
  • Personlig vara: Jan Tore Sindborg

Prioriterte saker

Nærutvalgene synliggjør saker av betydning for lokalmiljøet og har prioritert hvilke saker de ønsker å engasjere seg spesielt i fremover.

Nærutvalget har vært involvert i områdeutviklingsstrategien (OUS) siden starten, det samme gjelder utbygging på Tangenkaia, og Tangensporet.

Nærutvalget ønsker å fortsette den gode dialogen.

Stor utbygging på Bangeløkka (inkludert der Elkjøp ligger i dag).

Nærutvalget ønsker å fortsette dialogen med administrasjonen og være tett koblet på i det videre arbeidet.

Innspill til sakene?

Har du innspill til en eller flere av disse sakene, kan du ta kontakt med nærutvalget på naerutvalg@drammen.kommune.no

Møter i 2024

Nærutvalget har møter fire ganger i året og møtene er åpne for publikum. Det blir satt av tid for deg som innbygger til å løfte lokale saker du er opptatt av. Det er også mulig å melde inn saker til nærutvalget i forkant av møtet. Saken meldes inn til lokal koordinator for nærutvalget.

• Onsdag 6. mars kl. 18.00 Knutepunkt Strømsø
  • Torsdag 23. mai kl. 18.00 Knutepunkt Strømsø
  • Onsdag 28. aug. kl. 18.00 Knutepunkt Strømsø
  • Onsdag 13. nov. kl. 18.00 Knutepunkt Strømsø

Endring av dato og tidspunkt kan forekomme.

Referat fra møter i nærutvalget

Møter 2024

Møter 2023