Nærutvalg for Skoger og Åskollen

Nærutvalget i kommunedelen består av elleve medlemmer; åtte innbyggere og tre politikere fra kommunedelen. Medlemmene møtes fire ganger i året.

Medlemmer

• Jakob Vik - leder av utvalget
  • Martin Langeteig
  • Kyrre Frøyd
  • Ingerid Blichfeldt Robøle
  • Lars Lolland
  • Knut-Erik Gleisner
  • Jon Anders Thomassen

Høyre

• Kristin Surlien
  • Personlig vara: Luciana Soares Rodrigues
  • Frode Falk
  • Personlig vara: Stephanie Uggerud Haugerud

Sosialistisk venstreparti

• Marianne Bergvall
  • Personlig vara: Masoud Foroughi

Prioriterte saker

Nærutvalgene synliggjør saker av betydning for lokalmiljøet og har prioritert hvilke saker de ønsker å engasjere seg spesielt i fremover.

Nærutvalget har tidligere engasjert seg saken om Åskollen ungdomsskole, og ønsker å være tett koblet på kommunens arbeid med å utrede for ny skolestruktur til høsten.

Nærutvalget følger saken om kutt i rutetilbudet for buss i Buskerud, som rammer blant annet linje 16 over Skoger.

Nærutvalget har vært i tett dialog med lokalmiljøet, og jobber for at kommunen skal se på muligheter for å påvirke vedtaket til Buskerud fylkeskommune.

Nærutvalget ønsker å være tett koblet på arbeidet med kommunens trafikksikkerhetsplan til høsten. Det gjelder spesielt overordnede føringer, som kan påvirke fylkeskommunens prioriteringer. Nærutvalget er spesielt opptatt av trafikksikkerheten på Jarlsbergveien, Fjellsveien og Oskar Kiærs vei.

Nærutvalget har vært svært engasjert i saken. De har arrangert informasjonsmøte og koblet på lokalmiljøet. Nærutvalget skrev høringsinnspill på forslaget til planen, og ønsker videre å være tett koblet på den videre prosessen med temaplan for vann og avløp.

Innspill til sakene?

Har du innspill til en eller flere av disse sakene, kan du ta kontakt med nærutvalget på naerutvalg@drammen.kommune.no

Møter i 2024

Nærutvalget har møter fire ganger i året og møtene er åpne for publikum. Det blir satt av tid for deg som innbygger til å løfte lokale saker du er opptatt av. Det er også mulig å melde inn saker til nærutvalget i forkant av møtet. Saken meldes inn til lokal koordinator for nærutvalget.

• Mandag 19. feb. kl. 19.15 Knutepunkt Åskollen, Helleristningen Café (Nordbyveien 59, 3038 Drammen) Se saksliste
  • Tirsdag 21. mai kl. 18.00
  • Torsdag 29. aug. kl. 18.00
  • Onsdag 13. nov. kl. 18.00

Endring av dato og tidspunkt kan forekomme.

Referat fra møter i nærutvalget

Møter 2024

Møter 2023