Nærutvalg for Bragernes og Øren

Nærutvalget i kommunedelen består av elleve medlemmer; åtte innbyggere og tre politikere fra kommunedelen. Medlemmene møtes fire ganger i året.

Medlemmer

• Ole J Gustavsen - leder av utvalget
  • Ellinor Sibbern Moen
  • Kristian Helle
  • Bente C. Bostrøm
  • Perlita Zivile
  • Merete Vestin
  • Gyltene Krasniqi

Høyre

• Ravi Sunder
  • Personlig vara: Odd Andre Karlsen

Arbeiderpartiet

• Emilie Sveva
  • Personlig vara: Aisha Ahmed

Fremskrittspartiet

• Terje N. Jørgensen
  • Vara: Vibeke Rygh

Prioriterte saker

Nærutvalgene synliggjør saker av betydning for lokalmiljøet og har prioritert hvilke saker de ønsker å engasjere seg spesielt i fremover.

Fortsette arbeidet med å gjøre nærutvalget kjent, delta på ulike arrangementer, lage stands, gå med flyers og bruke sosiale medier.

Arbeide for å gjøre kommunedelen trygg og engasjere seg i trafikksikkerhetssituasjonen i kommunedelen, og hvordan dette påvirker innbyggernes helse, trivsel og sikkerhet.

Arbeide med tiltak som gjør kommunedelen trygg og ferdes i, og følge oppstarten av trafikksikkerhetsplanen.

Arbeide for å imøtekomme innbyggernes ønske om opprettelse av aktivitets- og møteplasser for alle; spesielt for barn og unge, og eldre som ikke føler seg hjemme på f.eks. et dagsenter.

Jobbe for at Øren skolekorps og andre trenings-/aktivitetstilbud har egnede lokaler.

Samarbeide med frivillige organisasjoner og Stor Oslo Eiendom om tranformasjonen av sykehustomta, bl.a. for å utvikle et slikt aktivitets og møtepunkt.

Innspill til sakene?

Har du innspill til en eller flere av disse sakene, kan du ta kontakt med nærutvalget på naerutvalg@drammen.kommune.no

Møter i 2024

Nærutvalget har møter fire ganger i året og møtene er åpne for publikum. Det blir satt av tid for deg som innbygger til å løfte lokale saker du er opptatt av. Det er også mulig å melde inn saker til nærutvalget i forkant av møtet. Saken meldes inn til lokal koordinator for nærutvalget.

• Torsdag 22. feb. kl. 19.15 Drammen Sanitetsforening, Amtmand Bangs gate 1, 3019 Drammen   Se saksliste
  • Mandag 13. mai kl. 18.00
  • Mandag 26. aug. kl. 18.00
  • Onsdag 6. nov. kl. 18.00

Endring av dato og tidspunkt kan forekomme.

Referat fra møter i nærutvalget

Møter 2024

Møter 2023