Eisenberg, N., Cumberland, A., Spinrad, T. L., Fabes, R. A., Shepard, S. A., Reiser, M., … & Guthrie, I. K. (2001). The relations of regulation and emotionality to children’s externalizing and internalizing problem behavior. Child development, 72(4) s. 1112-1134.
EQS (2024) Handlingsplan for trygt og godt skolemiljø Drammen kommune Dokument «Meny: handlingsplan for trygt og godt skolemiljø», ID 8924 - EQS (extend.no)
Ogden, T. (2024) Sosial kompetanse og sosial læring hos barn og unge i forebygging.no
Oppvekstreformen Barnevernsreformen en oppvekstreform | Statsforvalteren i Innlandet
Roland, P. (2021) Den autoritative voksenrollen i barnehage og skole Cappelen Damm Akademisk
Størksen, I., Braak, D., Breive, s., Lenes, R., Lunde, S., Carlsen, M., Erfjord, I., Hundeland, P.S., Rege, M. (2024) Lekbasert læring, Ressursbok for barnehage, skole og SFO Cappelen Damm Akademisk