Noen som bør hylles for innsatsen? Nominer din kandidat til frivillighetsprisen

I fjor var det Suppevogna som vant Drammen kommunes frivillighetspris. Hvem som vinner i år, kan du være med og påvirke. Nominer din kandidat innen 1. november.

Du har kanskje gått hjem fra en fotballkamp, en barneforestilling, et foreningsmøte eller et skirenn og lagt merke til de som alltid blir igjen til slutt, som sørger for at alt er på stell og slukker lyset når alle de andre har gått hjem? Kanskje har du sett og blitt imponert over gjengen som jobber kveld etter kveld for at barn og unge har et gratis fritidstilbud å gå til eller som bruker av fritiden sin for å gjøre livet bedre for noen som trenger det?

Kanskje har du blitt inspirert av han eller hun som sprer glede og positivitet til folk rundt seg, som smiler og takker for å få være en del av det fine fellesskapet selv om det krever time etter time med vaffelsteking, kostymesying, snekring av kulisser, organisering eller som klissvåt leder på en idrettsbane eller i skogen?

Og kanskje har du tenkt «for en imponerende jobb», «hva skulle vi gjort uten han/henne» eller «for en ildsjel»? Kanskje det nå er din tur til å gjøre en liten jobb som takk for innsatsen, og nominere denne/disse ildsjelene til Drammen kommunes frivillighetspris?

Nominer din kandidat her

Den viktige frivilligheten

I Norge er vi avhengig av frivilligheten. Vi er avhengig av disse fantastiske menneskene som gir av sin fritid for andre. Det er mange av disse ildsjelene rundt om i Drammen kommune, de som gjør en frivillig innsats ut over det vanlige. De som sørger for å gjøre Drammen rikere på opplevelser, varme og samhold. De som bruker av sin egen tid for å gjør livet bedre for mange rundt seg. Men de skal på ingen måte tas for gitt.

Det er ingen selvfølge at folk skal jobbe gratis for andre. En av måtene vi som kommune kan vise at vi setter stor pris på all innsatsen til de frivillige i vår kommune, er å dele ut en frivillighetspris.

Frivillighetsprisen i Drammen skal deles ut i storstua på rådhuset 5. desember, men nå trenger vi altså hjelp til å finne de beste kandidatene til årets pris.

40.000 kroner

Frivillighetsprisen på 40.000 kroner kan kun tildeles ulønnet arbeid, og vinneren nomineres til nasjonal frivillighetspris.

Leder av årets jury er Fred Løve fra Høyre.

Du kan lese mer om prisen, om retningslinjene og kriteriene for prisen. Her kan du også kan lese om hvem som har vunnet tidligere i Drammen kommune og i de tre gamle kommunene før kommunesammenslåingen.

To menn som står og sitter i en liten bil som de serverer suppe fra.
VANT I FJOR: Frivillighetsprisen for 2023 gikk til Suppevogna.