Møt innbyggertorget på teateret

Hver tirsdag kl. 14-16 denne høsten, inviterer kommunens innbyggertorg til en ny møteplass i foajeen på Drammens Teater.

– Vi vil gjøre veien kort mellom innbygger og kommunens mange tjenester og tilbud, sier Annette Stenseng, leder for innbyggertorg.

Innbyggertorget kan blant annet gi råd og veiledning om alle kommunale tjenester, løse problemer og hjelpe med søknader og skjemaer.

Sammen med samarbeidspartnere og lokale aktører er målet å skape en levende arena hvor folk kan stille spørsmål, delta i ulike aktiviteter, og bli bedre kjent med hva kommunen har å tilby.

– I et fantastisk bygg som oser identitet, tradisjon, kultur og gode opplevelser, synes vi det bør summe av liv og røre også på dagtid. Derfor har vi hver uke invitert med oss samarbeidspartnere og gode aktører i byen vår, og gleder oss til å se om folk vil ta denne nye og historiske møteplassen i bruk, sier Annette Stenseng, leder for innbyggertorg.

10. september vil det bli markering av verdensdagen for selvmordsforebygging. Ut over høsten  kan du blant annet høre om hva som rører seg i lokalpolitikken, lære mer om ledsagerbevis, snurre lykkehjulet og lære mer om innbyggertorgets mange tjenester og  høre beredskapssjefen  i kommunen fortelle mer om egenberedskap.

Anette Stenseng og Ranveig Hushovd-Lagerqvist.
Anette Stenseng, leder for innbyggertorg og Ranveig Hushovd-Lagerqvist, rådgiver innbyggertorg.

Terskelen er lav for å stille spørsmål, og kaffen er på huset!

Sjekk ut programmet:

10. september: Markering av verdensdagen for selvmordsforebygging

• Møt noen av de mange gode hjelperne som aldri går lei av å spre lys og varme.

17. september: Digihjelpen, til unnsetning!

• Vi tilbyr gratis veiledning i bruk av kommunens nettbaserte løsninger, hjelp med andre offentlige tjenester på nett og grunnleggende digital kommunikasjon.

24. september: Koblerne snurrer lykkehjulet!

• Vinn og lær om innbyggertorgets mange tjenester.

1. oktober: Med ledsagerbevis i lomma og en god venn i hånda

• Møt innbyggertorgets egen spesialist på tjenesten som sikrer inkludering, tilrettelegging, synliggjøring og trygge ledsagere.

8. oktober:  I anledning Verdensdagen for psykisk helse prater vi med Kirkens Bymisjon om deres hjertesak: “Alle er mer enn det du ser”

15. oktober:  «Benkpress» med politikere

• Vi tester og hører hvor mye og hva  som presser og tynger i lokalpolitikken.

22. oktober:  FN-dagens tema er menneskerettigheter, og nok en gang vet de minste mest og best

• Panelsamtale med engasjerte unge.

29. oktober: Egenberedskap og hermetikk, takk!

• Møt kommunens beredskapssjef og vær forberedt på det verste...

5. november: Det bygges på Bragernes

• Om byutviklingsprosjekter og folks plass blant byggene.

12. november: Kortspill med nærutvalget

• Stolte og sterke nabolag og møteplasser i byen.

19. november: Koblernes Teaparty

• Blant stettfat og makroner diskuterer sterke kvinner overgangsalder og arbeidsliv. Ta på din fjongeste hatt og bli med på kåring...

26. november:  Vi brenner for Bragernes!

• På brannvarslerens dag blir det foredrag fra Historielaget om dramatiske bybranner.

Desember

3. desember: En kommune for, med og av eldre. Hvordan skaper vi velferd sammen?

• Eldrerådet viser vei.

10. desember: Julegaver og fredspris

• Ta med deg en pakkelapp fra koblernes tre og gjør jula god for noen som gruer seg.